Afdeling communicatie: dé creatieve spin in het web

Of het nu gaat om de realisatie van het jaarbericht, een social-mediacampagne, het organiseren van het AVR-bedrijfsfeest, of het ophalen en delen van relevant nieuws uit de organisatie; de afdeling Communicatie draait haar hand er niet voor om. Deze creatieve duizendpoten helpen anderen graag bij hun communicatievraagstukken. Marie-Claire van der Schoor vertelt over de afdeling en haar team.

 

Terug

Wat doet de afdeling Communicatie?

“De afdeling Communicatie heeft een breed takenpakket. Wij zijn verantwoordelijk voor alle interne en externe communicatie. En vanuit die rol ook betrokken bij allerlei projecten. Denk aan het Debottleneck Programma, de AVR Academie, het jaarbericht en de Verbindingsdagen. We werken samen met collega’s van andere afdelingen én met externe bureaus zoals grafisch vormgevers, reclamebureaus en social-mediabureaus. We faciliteren afdelingen die ondersteuning nodig hebben op het gebied van communicatie-uitingen zoals presentatietemplates, infografieken, logo’s, video’s of relatiegeschenken.”

Wat is de rolverdeling in jullie team?

“Als afdeling pakken we veel projecten gezamenlijk op, we zijn dus ook echt een team. Doet zich een nieuw project voor, dan kijken we wie daar het beste op ingezet kan worden. Afhankelijk van expertise en ook de ruimte in de agenda’s. Uiteraard heeft iedereen zijn eigen functie en bijbehorende taken. Ik stuur het team aan en ben verantwoordelijk voor het ontwikkelen en verbeteren van de interne en externe communicatiestrategie. Ook ben ik perswoordvoerder. Frank werkt bij ons als Communicatieadviseur op ad interim basis en is aangenomen om te ondersteunen bij het integratietraject met AEB. De dames halen nieuws op uit de organisatie over de voortgang van projecten en andere relevante zaken. Zij zorgen voor interne en externe communicatiekanalen als ons personeelsblad inside, intranet, social media en de website.

Waar ben je trots op?

“Qua werk ben ik trots op het feit dat we veel mooie dingen mogen maken én diverse zaken in beweging brengen (project Verbinding). Een van de hoogtepunten is het jaarbericht. Hier zit voor veel mensen een hoop tijd in. Maar uiteindelijk hebben we altijd weer een uniek naslagwerk in handen. Door de combinatie van cijfers en inspirerende verhalen is het een laagdrempelig document voor diverse stakeholders. Bovenal ben ik trots op de dynamiek en creativiteit in ons team. We vullen elkaar goed aan en weten wat we aan elkaar hebben, vooral als er snel geschakeld moet worden.”

v.l.n.r. Maureen van Noorloos (Communicatiemedewerker), Marie-Claire van der Schoor (Manager Communicatie), Annemiek Boontjes (Communicatiemedewerker) en Frank Osinga (Communicatieadviseur a.i.)

 

Meer berichten:

Een jaar na de brand zit afvalbedrijf AVR met grootste vastgoedclaim ooit!

Als een enorme brand bij de Rotterdamse afvalcentrale AVR eind september 2023 na ruim twee dagen eindelijk is geblust, overheerst bij ceo Yves Luca de opluchting: er zijn geen doden of gewonden gevallen. Hij beseft dan nog niet hoeveel ellende hem nog te wachten staat. ‘We waren verzekerd tot €500 mln. Daarmee redden we het waarschijnlijk niet.’

De eerste vraag voor de financial is: wie gaat dit betalen?

Een grote brand legde vorig jaar de grootste installatie van afvalverwerker AVR bijna een jaar stil. Wim Geuze, manager controlling, en zijn team van 10 controllers moesten flink aan de bak om operationele en financiële oplossingen te vinden en het bedrijf draaiende te houden.

De onmisbare rol van contractors

Contractors zijn een onmisbaar onderdeel van AVR. Maar wat doen ze precies en waarom zijn ze zo belangrijk voor AVR? Dat leggen onze site manager in Duiven, Remco Rutgers, en directeur van Van der Beek’s, Nico Groot Koerkamp, graag uit.