In gesprek met Cynthia van Tilborg over werkgeversmerk AVR!
We zijn bijna altijd op zoek naar nieuwe collega’s, net als veel andere bedrijven in onze sector. En we vissen allemaal in dezelfde vijver. Onze Manager Human Resources vertelt hoe we ervoor gaan zorgen dat mensen voor AVR kiezen.
“Bij AVR weten we allemaal hoe belangrijk ons werk is,” vertelt Cynthia. “Maar veel potentiële collega’s zien ons nog steeds vooral als een afvalverwerkingsbedrijf. Het is noodzakelijk dat we duidelijker laten zien wat we nog meer doen, welke bijdrage we leveren aan een duurzamere toekomst en wat we als werkgever te bieden hebben. Daarnaast betreden nieuwe generaties de arbeidsmarkt, zoals Generatie Z en Millennials. Zij brengen unieke kenmerken en verwachtingen met zich mee, waarop we beter moeten inspelen.”
Om de juiste boodschap aantrekkelijk te verpakken en alle generaties aan te spreken, is ons werkgeversmerk onder de loep genomen. Het werkgeversmerk, ook wel employer brand genoemd, is het beeld dat AVR uitstraalt naar huidige en potentiële collega’s. Door ons te onderscheiden, zorgen we ervoor dat AVR een aantrekkelijke en gewilde werkgever blijft.
“Het is tijd om te veranderen en samen te groeien.”
Cynthia van Tilborg
Stabiel, betrouwbaar en duurzaam
Een extern bureau heeft onderzocht wat zo bijzonder is aan AVR met behulp van online enquêtes, interviews met collega’s en sessies op de verschillende locaties. Daarnaast is onze externe communicatie geanalyseerd en is een concurrentieonderzoek uitgevoerd. De resultaten van dit onderzoek zijn eind mei aan AVR gepresenteerd. Cynthia: “Enerzijds is AVR marktleider in afvalverwerking en bieden we een financieel gezonde, stabiele werkomgeving met kansen voor professionele groei en ontwikkeling. We stralen betrouwbaarheid uit en hebben verstand van zaken. Anderzijds betekent werken bij AVR bijdragen aan een schonere wereld en een positieve maatschappelijke impact. Dat zijn mooie uitgangspunten waarin we ons allemaal wel herkennen. Samen met de afdeling Communicatie kijken we hoe we dit kunnen inzetten voor de arbeidsmarktcommunicatie. De eerste stappen daarvoor zijn al gemaakt met de nieuwe werkenbijAVR.nl website!
Jongeren bieden nieuwe perspectieven
Ook zijn er enkele aandachtspunten. Cynthia: “We moeten de verbinding tussen afdelingen en management versterken en de naleving van veiligheidsregels verbeteren. We zijn hier volop mee bezig, maar veranderingen kosten tijd. Ook de vergrijzing van ons personeelsbestand is een punt van zorg. Binnen nu en tien jaar gaan veel collega’s met pensioen. Om toekomstbestendig te blijven, willen we meer jong talent aantrekken. Daarmee creëren we een diverse en evenwichtige werkvloer die een goede afspiegeling is van de maatschappij. Jongeren bieden nieuwe perspectieven en hebben een andere manier van werken. Het is belangrijk om deze andere werkstijlen en ideeën te omarmen.
Dat doen we onder andere door soms wat minder ervaren collega’s aan te nemen en te investeren in hun ontwikkeling. Zo combineren we op de werkvloer de frisse inzichten van jongeren met de waardevolle ervaring van oudere generaties.