Een dag meelopen met… Arnold op den Brouw!

In ‘De dag van…’ nemen we een kijkje achter de schermen van een AVR-medewerker en welke werkzaamheden er zo voorbijkomen. Maak kennis met Arnold op de Brouw die verantwoordelijk is voor de facilitaire voorzieningen, vooral rondom project Phoenix.

Terug

Naam: Arnold op den Brouw
Leeftijd: 60 jaar
Woonachtig: Alphen aan den Rijn
Functie: Facilitair Manager (Project Phoenix), sinds februari 2024
Locatie: AVR Rozenburg

Over de functie:

Ik ben verantwoordelijk voor de facilitaire voorzieningen, vooral rondom project Phoenix. Dus ik zorg ervoor dat er voldoende ruimte beschikbaar is op het AVR-terrein om alle extra mensen en voorzieningen te huisvesten. Denk aan het regelen van opslagplaatsen voor materialen, kantoorruimtes voor contractors en extra parkeergelegenheid.

6:00

Ik sta op en begin mijn dag met een kop koffie en wat te eten. Nadat ik de honden heb uitgelaten, stap ik in de auto en rij naar AVR.

8:00

Als eerste check ik mijn mail. Sommige vragen kan ik direct doorverwijzen, andere moet ik zelf oppakken. Zo is er bijvoorbeeld een storing bij de tourniquetspoortjes die opgelost moet worden.

9:00

Samen met veiligheidskundige Nico Hol hou ik de dagelijkse dagstart. We bespreken wat er de vorige dag is gebeurd, wat er speelt op facilitair gebied, waar veiligheidsissues een rol kunnen spelen en waar actie op nodig is.

11:00

Ik neem deel aan het wekelijkse overleg met de Phoenix projectgroep waarin we elkaar bijpraten over de voortgang en de planning. Deze week worden er kantoorunits geplaatst op parkeerplaats B voor het projectteam Phoenix-TSC. Dit pak ik op.

12:00

Het is tijd voor de lunch. Daarna loop ik een rondje buiten met collega’s, even de benen strekken.

13:00

Ik werk de planning en projectverslagen bij. Er komt binnenkort veel mankracht (contractors) op het terrein waarvoor facilitaire zaken zoals kleedruimtes en kantoorunits geregeld moeten worden. Sommige collega’s moeten naar een andere kantoorruimte verplaatst worden.

13:30

Er komt een telefoontje binnen dat de buitendeur van gebouw 26A niet goed sluit en er een probleem is met een koffieautomaat. Hier moet naar gekeken worden.

15:00

Tijdens de controleronde over het terrein check ik of de afgesproken taken zijn uitgevoerd en of er geen beschadigingen zijn. Ik zie een berg asfalt op parkeerplaats C liggen die daar niet hoort en maak er een melding van.

16:30

De dag loopt tegen het einde aan. Ik handel nog een aantal mails af en stap daarna in mijn auto.

17:30

Als ik thuiskom, staat het eten klaar. Ik loop een rondje met de honden en kijk het nieuws. Morgen is er weer een nieuwe dag.

Meer berichten:

Een jaar na de brand zit afvalbedrijf AVR met grootste vastgoedclaim ooit!

Als een enorme brand bij de Rotterdamse afvalcentrale AVR eind september 2023 na ruim twee dagen eindelijk is geblust, overheerst bij ceo Yves Luca de opluchting: er zijn geen doden of gewonden gevallen. Hij beseft dan nog niet hoeveel ellende hem nog te wachten staat. ‘We waren verzekerd tot €500 mln. Daarmee redden we het waarschijnlijk niet.’

De eerste vraag voor de financial is: wie gaat dit betalen?

Een grote brand legde vorig jaar de grootste installatie van afvalverwerker AVR bijna een jaar stil. Wim Geuze, manager controlling, en zijn team van 10 controllers moesten flink aan de bak om operationele en financiële oplossingen te vinden en het bedrijf draaiende te houden.

De onmisbare rol van contractors

Contractors zijn een onmisbaar onderdeel van AVR. Maar wat doen ze precies en waarom zijn ze zo belangrijk voor AVR? Dat leggen onze site manager in Duiven, Remco Rutgers, en directeur van Van der Beek’s, Nico Groot Koerkamp, graag uit.